Nieuw Zeeland: Noordereiland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Desni - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland: Noordereiland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Desni - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland: Noordereiland

Door: Desni

Blijf op de hoogte en volg Desni

07 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Taupo

Kia ora!

Bereid jullie voor op een heel lang verslag haha! Ik zit alweer bijna 1,5 week in Nieuw zeeland, tijd om mijn site eens te updaten dacht ik zo! Na mijn great ocean road trip met de 3 andere dutchies stond ik er weer even helemaal alleen voor, maar ik had zo'n zin om naar nieuw zeeland te gaan! Vrijdag's op de luchthaven van Melbourne nog ff afscheid genomen van een van de jongens waarmee ik de roadtrip had gedaan. Hij ging naar Christchurch en ik naar Auckland. Ik zat op n gegeven moment ff te chillen op een bankje naast de incheckbalie, wat denk je, komt er een vent aanlopen die moest inchecken en ik dacht: waar ken ik die toch van!? Ineens allemaal mensen erheen, handtekeningen vragen enzo. Nou, beroemd persoon blijkbaar! Dus ik vraag aan zo'n vrouwtje, wie is dat? Begint ze keihard te lachen! Ze zegt dat is Roger Federer die net in de Australian open heeft gespeeld! Jaaa weet ik veel! Ik kijk nooit tennis! Afijn, mijn vlucht was echt zo relaxt. Het was maar 3,5 uur vliegen maar ik kon film kijken, kreeg eten, een cornetto.. Lekker luxe voor zo'n kort vluchtje dus!

Toen ik aankwam in Nieuw zeeland ben ik eigenlijk meteen naar bed gegaan aangezien het al best laat was. De volgende dag was best klote. Had bij het ontbijt een duitser leren kennen, leuk dacht ik. Hij wilde me de stad wel laten zien, prima! Na een uur met hem rondgelopen te hebben had ik echt zoiets van: wat een saaie bal, hoe kom ik van hem af? Dus heb gezegd dat ik wilde winkelen, dat schrikt jongens tenslotte altijd af ;) Goed opgelost dacht ik zo. Aufwiedersehen! Nadat ik de hele dag in me eentje had gelopen en gewinkeld kon ik eigenlijk niet wachten om met de bus mee te gaan. Had namelijk een buspas geboekt om heel nieuw zeeland mee door te reizen. Leuk en makkelijk om nieuwe mensen te leren kennen. Auckland was ook niet bepaald boeiend en s'avonds heb ik lekker lang met pap en mam gepraat op internet want ik voelde me echt een beetje alleen. Had hele rare dronken engelsen in me hostel (nuchtere engelsen bestaan trouwens niet) en zat met 3 fransen op me kamer die geen engels spraken. Echt kut! Wat bleek nou, toen ik na mijn bezoekje aan het internetcafe terug in het hostel kwam had ik echt een supertoffe Canadees leren kennen en werd meteen voorgesteld aan zijn vrienden. Het klikte ook meteen met hun. De volgende dag zijn we met zn allen uit eten geweest en 2 van hun, Matt en Addison gingen in de Bungyball! Zo'n ding wat wij in Nederland ook op de kermis hebben. Heb echt in me broek gepist van het lachen. Daarna zijn we nog wezen stappen en om 3u s' nachts hebben we het hostel op zn kop gezet. Bordjes van de mannen en vrouwen wc met elkaar verwisseld haha! Uiteindelijk lag ik om 4u in bed ofzo en om 8u zat ik met een dikke kater in de bus! Mijn 3 Canadese maatjes gingen helaas met een andere busorganisatie mee maar ik kreeg later telefoon dat ze hun bus hadden gemist omdat ze zo brak waren en de wekker niet hoorden! Hilarisch!

Had ook eigenlijk al meteen leuke mensen in de bus leren kennen. Sanna, een fins meisje waar ik nu nog steeds mee reis en een meisje uit Nijmegen. Het stikt hier trouwens van de Nederlanders in nieuw zeeland! Ze zijn echt overal. Net een plaag haha! We hadden een hele grote bus met een groep van 45 man ofzo. Bij de eerste stop gingen we naar een strand waar je je eigen kuil kon graven en daar waren heetwaterbronnen ofzo, ik heb dat niet gedaan want ze zeiden dat de kans niet zo heel groot was dat het die dag zou lukken. We zouden ook nog naar Cathedral's cove gaan, soort van rotsen maar de weg was overstroomd dus dat hebben we niet kunnen zien. S'avonds met de hele groep gebbqt, superleuk natuurlijk. De volgende dag gingen we naar Raglan, DE surfplaats van nieuw zeeland. Nou het was echt maar een straat ofzo, superklein maar wel een hele mooie omgeving met zwarte stranden. Ons hostel zat midden in de bush en we hadden een sauna dus niet verkeerd! Nadat we s' avonds met de groep fish and chips hadden gegeten wilde onze buschauffeur de zonsondergang tegemoet rijden omdat de zon al aan het zakken was. Hij nam hier wel een groot risico mee want we reden met de bus een berg op waar de weg heel smal was en een erg diepe afgrond.. Na een tijdje zaten we dus vast! Het was te gevaarlijk en we moesten omdraaien, maar hij kon de bus dus niet keren! Was echt doodeng want het leek er echt op dat de bus ging omvallen want hij stond schots en scheef. Wij dus huppakee met de hele groep de bus uit.. Uiteindelijk heeft de buschauffeur de bus kunnen keren op een heel smal stukje. Het paste maar net! Al met al dus nog geen zonsondergang gezien maar achteraf hebben we er gelukkig wel om kunnen lachen.

Omdat ik de groep niet zo leuk vond (veel te veel stelletjes en mensen die echt heel erg op zichzelf waren) had ik besloten nog een nachtje daar te blijven en te wachten op de volgende bus samen met wat anderen. Blij dat ik dat had gedaan want de volgende groep was echt veel leuker. Supertoffe mensen en weer veel Nederlanders, zelfs een meisje uit Nistelrode. Wat is de wereld toch klein. Met die groep gingen we door naar de Waitomo Caves. Was echt supermooi, in die grotten zitten glowwormpjes,dat zijn wormpjes die licht geven. We gingen met een bootje door de grotten varen, pikkedonker en al die wormpjes leken net sterretjes.. Zo apart. Ik heb met mijn camera geen goeie foto's kunnen maken jammer genoeg maar de organisatie zou foto's opsturen naar me mail dus ben benieuwd. S'avonds zijn we bij de maori's geweest waar we een maori maaltijd hebben gehad en er werd het een en ander over hun cultuur verteld. We hebben iedereen op de maori manier moeten begroeten en daarna kregen we een soort van showtje waar ze allerlei dansjes deden. Daarna moesten de jongens van onze groep de haka leren en de meiden moesten een ander dansje leren. Jammer genoeg waren er die avond heel weinig maori's omdat iemand in hun kring was overleden die dag dus er waren er maar een aantal die deden optreden, o.a. 2 kleine jongetjes wat echt heel knap was.

De volgende dag gingen we naar Rotorua waar ik naar een echte maori tattoo artist ben geweest. Daar heb ik een maori tattoo laten ontwerpen op basis van vragen over je leven die hij je steld. Ik zie vaak mensen met maori tattoos in Nederland maar deze hebben meestal geen enkele betekenis. Mensen doen het gewoon omdat ze het mooi vinden maar de maori's zelf hebben hun levensverhalen in deze tattoo's verwerkt. Elk figuurtje, elk krulletje etc heeft een betekenis en verteld een verhaal.. De maori die mijn tattoo heeft ontworpen heeft ook precies erbij geschreven wat elk dingetje betekend en wat hij erin verwerkt heeft. Ik neem het ontwerp mee naar huis als souvenier en wie weet laat ik er wel een echte tattoo van zetten :)

Gisteren heb ik een 7 uur durende hike gedaan door een heel mooi nationaal park waar ik nu ook verblijf. Echt zo zwaar, ik dacht dat ik kapot ging! Maar ik ben zo trots op mezelf dat ik het gedaan heb, dus iedereen die denkt dat ik lui ben: 7 uur lang bergen beklommen, helemaal tot aan de top van de vulkaan geweest, 1886m! Doe dat maar eens na! Haha! Was heel bijzonder, s' ochtend was ik vet chagerijnig want het leek erop dat we hetzelfde weer hadden als wat ik in de blue mountains had: mist, mist en nog eens mist! Dus op de top van de vulkaan konden we ook helemaal niks zien! En dan zat die gids ook nog zo mooi te vertellen dat er op die plek scenes van the lord of the rings zijn opgenomen, en wel van mordor voor degene die de films hebben gezien. Ik baalde als een stekker, maar ineens klaarde het op! Het weer hier is zo onvoorspelbaar.. Het zonnetje begon te schijnen en de mist trok weg en ineens kon je heel ver kijken! Het was schitterend, ik heb nog nooit zoiets moois gezien! Vandaag kon ik amper lopen van de spierpijn maar het was het allemaal waard. Gelukkig had ik besoten om 3 nachtjes in dit hostel in het nationaal park te blijven zodat ik lekker kon bijkomen, we hebben 2 jaccuzzi's en een kamer met koelkast en eigen badkamer voor weinig geld dus lekker luxe! Dinsdag ga ik door naar Wellington, de hoofstad van nieuw zeeland en dan naar Zuidereiland.

Voor foto's kijk op: http://picasaweb.google.com/desni88

Liefs!

  • 06 Februari 2011 - 16:04

    Daantje IRi:

    Issienou geplaatst ofnie.. Dan maar nog een keer:

    1 woord: TOPPIE!!!! Dan weetje wel wat ik er allemaal mee bedoel, TOCH?!?!?

    Zet die tattoo nou daar 'Schijterd' hahaha..
    Ik ga weer zaterdag over een week..

    CiaoCiao

    xDaan

  • 06 Februari 2011 - 21:56

    Mama:

    Heey Knapperd!

    Ik ben zo trots op je, je doet het toch maar allemaal!
    Lekker luxe, zo'n hostel! en die spierpijn gaat vanzelf over, na een paar dagen uit rusten komt het vanzelf goed.

    Jammer dat je geen tijd had om naar dat nederlandse gezin te gaan, maar je hebt genoeg andere leuke dingen te doen.
    xxxjes Mama

  • 06 Februari 2011 - 22:24

    Andor En Tonny:

    Willen de foto's zien !!!!!!

  • 07 Februari 2011 - 07:13

    Claudy:

    Voor de liefhebbers van de foto's, deze staan in de link onderaan het verhaal van ocean road, een klein foutje maar ze zijn wel mooi.

  • 08 Februari 2011 - 10:08

    Resi:

    Heey Des!

    Ohhh je hebt gewoon ROGER FEDERER in het echt gezien, ik word steeds meer jaloers!! Ik kijk ook nooit tennis, maar als HIJ speelt wel haha!!

    Fijn dat je het ook in new zeeland naar je zin hebt!

    Eneeh.. mocht je ROGER nog eens tegen komen, ik zal wel graag een handtekening willen hahaha ;)

  • 08 Februari 2011 - 16:41

    ** Roos :

    Meissiej!
    Wat maak jij toch veel dingen mee :)
    Echt leuk! Zie je wel dat het goed komt en je overal toch weer leuke mensen tegen komt! Prachtige foto's btw! Mega ook dat je in een hostel midden in the bush hebt geslapen :P doet me denken aan onze films! (H)
    Die laatste foto met die jaccuzzi ziet er wel relax uit!
    Lekker genieten meissiej van die tripjes echt gaaf!

    xxxxx Roos

  • 09 Februari 2011 - 16:51

    Opa En Oma:

    Hoi meisie,

    We hebben weer met veel plezier je verslagje gelezen en de foto,s bekeken.
    wat is het daar mooi!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt, veel plezier nog.

    Groetjes Opa en Oma xxx

  • 10 Februari 2011 - 15:30

    Jeannette En Berton:

    Hey densi

    Wat een leuk reisverslag weer. En wat is het daar ontzettend mooi, vooral die grotten.
    Kijk al weer uit naar de volgende verslag en foto"s natuurlijk.

    groetjes jeannette en berton

  • 11 Februari 2011 - 23:33

    Conny:

    hey meiske

    wat mooi en super om te lezen wat je allemaal al gezien en gedaan hebt !!!!!!
    echt geweldig !!
    ben benieuwd wat je allemaal nog gaat mee maken en zien lees en zie het snel weer van je.

    xxx conny

  • 13 Februari 2011 - 09:24

    Milly:

    Hey meissie,

    Echt super om te lezen wat je allemaal gedaan hebt,en mee maakt!
    En dat berg beklimmen,petje af hoor!!
    Gelukkig heb je 't goed naar je zin,en ontmoet je leuke mensen,en kun je ook is lekker relaxe in de jacuzzi,toppie meid!
    Zie alweer uit naar je volgende verslag.
    Nog kei veel plezier,en mooi weer gewenst!

    Xxx Milly

  • 22 Februari 2011 - 14:40

    Esther:

    Hee desje!
    Wat een mooie verhalen, je geniet wel volop lees ik!
    Hoorde net op het nieuws over aardbevingen in nieuw zeeland, was dat ook bij jou?
    Hoop van niet!
    Geniet van alles wat je ziet en meemaakt! En zie je als je terug bent!
    Kus

  • 23 Februari 2011 - 17:13

    Mitchell:

    Heeeee kleine grote zus!

    wat leuk dat je het zo naar je zin hebt, alleen nik denk niet dat je nu naar het zuidereiland kan met die aarbeving. Maar ik ben blij dat je er nog niet was toen daar de aarbeving was. Ik wacht op je volgende verslagje.

    xLiefs

  • 23 Februari 2011 - 17:19

    Mitchell:

    sorry foutje, ik weet dat je op zuidereiland bent maar gelukkig niet in de buurt van de aardbeving.

    Liefs Mitchell

  • 25 Februari 2011 - 01:52

    Ronald:

    He Desni,

    Tjonge jonge t kan niet op. Overstromingen, storm en n aardbeving, je maakt wel veel mee in een keer.Maar gelukkig zit je er niet midden in. Voor de rest ziet het er daar allemaal schitterend uit, mooie foto,s ook. Enne ik zei t toch dat je daar nog wel iemand tegen zou komen. Veel plezier nog in NZ.
    Nou de groetjes van ons.

    Ronald, Else en Carly xxx

  • 28 Februari 2011 - 09:00

    Danielle:

    Heey meis
    Tis lang geleden en ik heb je nog geen eens is een fijne reis kunnen wensen.
    Maar zo te lezen heb je het super naar je zin, en leuke fotos heb je ook.
    Geniet er lekker van want zoiets maak je maar een keer mee.
    Veel plezier daar meis.
    XxX Danielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Down under

Recente Reisverslagen:

12 April 2011

Het einde is in zicht...

27 Maart 2011

Roadtrip westkust

01 Maart 2011

Zuidereiland: regen, mist en een aardbeving

07 Februari 2011

Nieuw Zeeland: Noordereiland

27 Januari 2011

The great ocean road!
Desni

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 20770

Voorgaande reizen:

05 Januari 2011 - 14 April 2011

Down under

Landen bezocht: