Zuidereiland: regen, mist en een aardbeving - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Desni - WaarBenJij.nu Zuidereiland: regen, mist en een aardbeving - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Desni - WaarBenJij.nu

Zuidereiland: regen, mist en een aardbeving

Door: Desni

Blijf op de hoogte en volg Desni

01 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Taupo

Klinkt veelbelovend die titel ofniet? Wat een ellende zeg, maar gelukkig ook hele mooie dingen meegemaakt. Zal bij het begin beginnen want heb mijn verslagje alweer heel wat weekjes niet bijgehouden en dat vonden paps en mams niet zo leuk haha! Heb het ook zo druk gehad met alles dus heb flink wat te lezen voor jullie :) Heb er een uitgebreid verslag van gemaakt want als ik het heel kort ga vertellen dan weten jullie nog niks!

Eerst ff een ding: dit land heeft echt mensen te kort! Wat is Nederland toch een overbevolkte bende! Hier kan je echt uren rondwandelen/rijden zonder ook maar iemand tegen te komen, behalve schapen want die zijn er genoeg in Nieuw zeeland. Maar wat mij opviel is dat ook de steden gewoon niet helemaal zijn wat je ervan verwacht.

Om te beginnen Wellington. De hoofdstad van Nieuw zeeland. Ook wel Windy Wellington genoemd omdat het er altijd heel hard waait. We zagen het al helemaal zitten: lekker rondlopen, winkelen, naar het museum etc. Het museum was helaas dicht dus besloten we te gaan shoppen: niet dus! Dat kan je hier gewoon niet! De nieuw zeelanders zelf zullen vast wel naar grote shoppingmalls gaan ofzo maar in het centrum zat dus echt bijna niks! Dus ons eindpunt was mac donalds, daar een beetje rondgehangen, niet heel boeiend dus.

De volgende dag met de ferry naar zuidereiland gevaren. Vanuit het schattige havenstadje Picton doorgereden naar Marahau, het Abel Tasman national park. Abel Tasman was dus een Nederlander die in de tijd van de VOC Nieuw zeeland ontdekte.. Hij werd alleen niet echt vriendelijk ontvangen door de maori's en is met er met z'n bootje weer vandoor gegaan! Afijn, dit nationaal park wat dus naar hem vernoemd is is echt prachtig gewoon. Het heeft de meeste zonuren van heel Nieuw zeeland en is een paradijsje! Ik ben samen met Max, een nederlandse jongen die ook bij mij op de bus zat, 5 uur wezen wandelen langs de kust nadat we waren afgezet door de watertaxi. Onderweg zeehonden gezien die lekker aan het luieren waren. Er was een strandje wat sandfly beach heette, dus dat klonk veelbelovend. Sandflies zijn kleine vliegjes die je flink te grazen kunnen nemen. Geloof dat ik al een week rondloop met sandflybeetjes die niet weggaan! Fijne vliegjes dus!

Na 2 nachten in het Abel Tasman park zijn we gestopt bij Cape Foulwind, daar hebben we een wandeling langs de kust gemaakt. Na een tijdje gaat alles wel een beetje op elkaar lijken. Na het zien van de Great ocean road in Aussie vond ik een paar rotsen in het water niet heel bijzonder meer. Na Cape Foulwind kwamen we bij onze volgende stop: Punakaiki. Hier hebben we de beroemde Pancake rocks bezocht, moet je maar ff op de foto's kijken. Ik weet al niet meer hoe het precies zat, maar zijn wel hele bijzondere stenen om te zien! Allemaal laagjes op elkaar.

Rond etenstijd kwamen we aan in Barrytown, oftewel Barry no town. Dit moet ik toch ff uitleggen: Barrytown is dus een heel klein dorpje waar geen bal te doen is. Er woont bijna niemand en er is 1 bar/hotel. In Barrytown kan je 2 dingen doen: je eigen verkleden en feesten of de volgende dag mee gaan bonecarven. Heel Barrytown is gewoon een grote grap. Het Carnaval gebeuren was echt geweldig. Wij hadden met 4 meiden paarse vuilniszakken aan, daar jurkjes van gemaakt! Heb echt ontzettend gelachen! Zie foto's, die zeggen toch altijd meer!

De volgende dag op naar Franz Josef. Haasten haasten! Wat een kutdag, veel te veel gemist omdat we veel te laat vertrokken vanuit Barrytown. We hebben een snelle stop gehad in Hokatika, een stadje wat bekend staat om de greenstone factory. Je kent het wel, die groene glanzende stenen die vaak in sieraden verwerkt zitten. Ze hebben een belangrijke betekenis voor de maori's. Helaas weinig van die hele greenstone factory gezien omdat we anders niet op tijd in Franz Josef aan zouden komen.

Franz Josef is een klein toeristisch stadje midden in het regenwoud. Het is heel beroemd om de Gletsjer. Toen we aankwamen in Franz Josef was het weer al superslecht. Heel mistig en keierge regen. De volgende dag had je de mogelijkheid om een glacier walk te gaan doen, dus de berg op en over het ijs wandelen. 8 uur lang! Leek me geweldig maar ik zag de bui al hangen: Er kwam superslecht weer aan. Heel veel mensen hadden toch maar geboekt in de hoop dat het allemaal wel mee zou vallen. Sanna en ik hadden besloten dat we zouden gaan paardrijden als het de volgende dag een paar uurtjes droog zou zijn, namen we tenminste geen risico. Dat paardrijden is dus uiteindelijk niet doorgegaan. Echt zeikende regen de hele dag door! Niet normaal wat er uit de lucht kwam vallen. Het is die dag echt geen minuut droog geweest! Iedereen die terug kwam van de glacier walk was zwaar teleurgesteld: niks kunnen zien, fotocamera's die kapot waren etc. Was blij dat ik dus besloten had niet mee te gaan, maar jammer is het wel.

De volgende dag nog steeds zeikweer. Naar lake Matheson gereden, het spiegelmeer. Hier zou je dus de weerspiegeling van de bergen in het meer moeten zien. Wij zagen natuurlijk helemaal niks, wat het was hardstikke mistig dus geen berg te bekennen. Gelukkig klaarde het later wel wat op en hebben we nog een bezoekje gebracht aan een hele mooie waterval. In Makarora verbleven we in van die centerparks bungalowtjes (nouja, niet zo luxe natuurlijk) in de middle of nowhere tussen de bergen. Beautiful!

Ik zou trouwens gaan skydiven bij lake Wanaka, een heel mooi natuurgebied. Werd de volgende dag afgezet bij het skydive centrum. Het was lekker warm die dag, bijna geen wolkjes dus ik had geluk! Dacht ik tenminste want ze lieten mij niet toe. Een kant van me neus zat half verstopt (was al een paar daagjes beetje verkouden) en me recteroor zou daardoor niet open gaan en dat was gevaarlijk ivm de luchtdruk enzo. Daar stond ik dan: zwaar teleurgesteld natuurlijk! Moest 2 uur lang wachten op 2 anderen mensen die ook tegelijk met mij waren afgezet en die wel mochten skydiven. Voelde me echt klote, maar snap het wel.. Gezondheid gaat altijd voor. Heb gelukkig in Aussie ook nog de kans om het te doen!

Die zelfde dag zouden we naar Queenstown gaan: the adventure capital of the world en het partyplaatsje van Nieuw zeeland! Hier keek ik gelukkig ook echt naar uit. Ik zou samen met die andere meiden 5 nachtjes blijven. Heerlijk ff je tas overhoop gooien en lekker alles uitpakken. Geloof me als je iedere dag van de ene naar de andere plek reist, je moet elke x weer opnieuw je bed opmaken, iedere x je spullen weer inpakken en meesjouwen dan ben je echt blij als je een tijdje op dezelfde plek kan blijven en ff niet in een bus hoef te zitten.
Voordat we naar Queenstown zelf gingen stopen we nog bij de AJ Hacket bungy. Dit is de eerste bungy ter wereld, uitgevonden door Nieuw zeelanders.
Bij aankomst in Queenstown hadden we geluk! We hadden met z'n 4en een superluxe nieuwe kamer! Eigen badkamertje, tv, heerlijk bedje, koelkastje en airco! Hemels gewoon! Ook lekker een beetje privacy enzo! S'avonds hadden we een bbq met de hele groep en het spel "steen papier schaar" gespeeld. De winnaar zou een gratis kroegentocht krijgen. Ik was 2e geworden dus kreeg niks :P Maar toch wel heel veel mensen verslagen haha dus had het wel goed gedaan. We hadden we zin in een goeie stapavond dus we hebben maar gewoon betaald voor de kroegentocht en zijn met de hele groep meegegaan. Was echt onwijs gezellig. Kwam nog oude bekenden tegen: Richard, die nederlandse jongen waarmee ik de great ocean roadtrip heb gedaan en Mayke. Lekker ff bij zitten kletsen.

Na onze stapavond heb ik echt geen bal gedaan. Alleen maar uitgerust en wezen winkelen, op het terras gezeten en nog meer uitgerust. Sanna voelde dr eigen zwaar beroerd en die moest naar het ziekenhuis. Ze had op Fiji een wondje opgelopen door koraal. Had al 10x gezegd dat ze ermee naar de dokter moest gaan maar nee hoor, eigenwijs. Nou bleek ze dus een of andere infectie te hebben en er zat dus nog een stukje koraal in dr wondje. Hardstikke stom natuurlijk want ze liep daar al weken mee rond! S'avonds zijn Laura, Indra en ik wel gewoon op stap geweest.

De volgende dag zijn we wezen liften naar een stadje iets verderop om Sanna op te zoeken want die moest nog een nachtje langer in het ziekenhuis blijven. Nieuw Zeeland is het perfecte land om te gaan liften. Hier is dat ook gewoon normaal, heel veel reizigers doen het. In NL kan je zoiets dus echt niet. Veel te gevaarlijk en de mensen zijn ook heel wantrouwig. Ik stond ervan te kijken hoe makkelijk het ging. We zijn gewoon met ons bordje langs de weg gaan staan en hoppa! Op de heenweg mochten we met een hele aardige man meerijden en op de terugweg met een meisje en haar hond in een stoere gele sportauto! Geweldig! Nadat we terug in Queenstown waren hebben Laura en ik een Fergburger gegeten. Wij wisten dus ook niet wat we moesten verwachten maar schijnbaar was dit DE hamburger die alle andere hamburgers overtreft. Alleen de rij al voor de deur van de Fergburger zegt meer dan genoeg. Niet normaal wat een drukte, maar wij wilden queenstown natuurlijk niet verlaten zonder een Fergburger te hebben gegeten. Dat ding was echt huge! Maar eerlijk, hij was heel lekker! :)

Verder kan ik jullie wel uitgebreid gaan vertellen over onze tijd in queenstown maar dan word het verhaal te lang. Alle stapverhalen enzo die horen jullie nog wel. Het enige nuttige wat ik verder nog heb gedaan is een hele mooie wandeling gemaakt en that's it.

Ik had nog wel veel langer als 5 nachten in Queenstown willen blijven maar moest toch doorreizen, dus na een paar heerlijke dagen in het leukste plaatsje van NZ naar Milford Sound geweest. Raad eens: mist en regen! Ondanks dat zag het er toch wel bijzonder uit. We hadden dolfijnen naast de boot zwemmen dus dat was helemaal super. We hadden dit keer trouwens de leukste buschauffeur: Bubbles. Wat een figuur zeg! Een echte kiwi! Je lacht je kapot als je hem hoord praten: Yeahhhhh! Cheeeersss! Allrightyyyyy! Sweet as!!! (Sweet as is een typische kiwi uitdrukking wat zoiets betekend als goed)

S' avonds hadden we echt een dilemma toen we aankwamen bij onze slaapplek. Stray had teveel mensen op de bus zitten en aangezien laura en ik helemaal achterin de bus zaten en als laatste aankwamen om een bedje te zoeken zat alles al vol. Iedereen had zijn bedje namelijk al uitgekozen en het enige wat er nog over was, was een hutje met 2 bedden erin, geen verwarming (het was ijskoud die dag en het regende keihard) en geen dichte muren. Na 5 nachten luxe in Queenstown waren we ook wel heel verwend geworden maar dit sloeg echt alles. Het was heel primitief allemaal. Na half 11 s' avonds geen licht een geen stroom meer.. Alle andere huisjes hadden wel allemaal een kacheltje. Na een hoop gezeik en op en neer geloop in de keiharde regen hadden we uiteindelijk toch een bedje. Het was wel schattig die huisjes, van die sneeuwwitje en de 7 dwergen huisjes vond ik het. Echt met zo'n ouderwets gasfornuisje nog en een houtkacheltje..

Invercargill: De meest sombere stad waar ik ben geweest. Regen regen en nog eens regen natuurlijk weer. Maar dit stadje heeft ook de meeste regenval van heel NZ. Bubbles, onze buschauffeur heeft ons een gratis stadstour gegeven maar er was eigenlijk weinig te doen, behalve dat de stad beroemd is vanwege de film: the worlds fastest indian. Ik had daar natuurlijk nog nooit van gehoord maar misschien jullie wel.

Wat ik trouwens echt bijzonder vond is dat ik zeeleeuwen van heel dichtbij in het wild heb gezien. Wow dat was echt gaaf! We stopten bij Nugget point om een of andere vuurtoren uit 1869 te bekijken maar ik vond de zeeleeuwen veel leuker, die beestjes zijn echt grappig! Ze lijken heel sloom en sullerig maar ze lieten het wel merken als je te dichtbij kwam! Een nederlandse jongen was ze een beetje aan het uitdagen en toen werd er eentje dus echt heel kwaad. Stom natuurlijk, je moet die beestjes gewoon met rust laten. Ergens verderop zouden normaal gesproken ook pinguins te zien zijn maar die heb ik jammer genoeg gemist.

Onderweg naar het plaatsje Dunedin (waar we trouwens de steilste straat ter wereld zijn opgelopen) kregen we het nieuws van de aardbeving in Christchurch. Ik zou zelf ook 2 dagen later naar Christchurch gaan en er 3 nachtjes blijven. Kreeg al meteen bezorgde smsjes: lief dat jullie aan mij denken! Hardstikke erg wat er gebeurd is ook.. Na de overstromingen in Oz nu ook al een aardbeving in NZ. Ik heb blijkbaar wel echt het beste jaar uitgekozen om te gaan reizen.

We hadden nog geen idee hoe of wat we nou moesten doen omdat we eigenlijk in Christchurch van de bus af moesten. Stray (de bus waar ik mee reis) mocht uiteindelijk niemand in Christchurch droppen en dus hebben we alleen ff mensen afgezet op de luchthaven. Heb dus helemaal niks van de schade gezien want het was voornamelijk in het centrum zelf.

Verder ben ik nog naar Mount Cook geweest (de hoogste berg van heel NZ) waar we met een bootje tussen de ijsbergen zijn gaan varen, en als laatste stop op Zuidereiland Kaikoura. Dit kustplaatsje staat bekend om de walvissen die je er kan zien, maar ook zwemmen met wilde dolfijnen en zeehonden. Omdat ik als eens in Mexico met dolfijnen had gezwommen wilde ik dit keer heel graag met zeehonden gaan zwemmen. Dit heb ik uiteindelijk dus niet gedaan omdat ik ruzie kreeg met de tourguide. Jaaaa! Wat een grijnszak was dat! Er waren dus 2 organisaties die sealswimming organiseerden. Stray had ons ingeboekt bij de "nepperd" en daar klopte gewoon geen bal van. In plaats van met een bootje wat je normaal gesproken naar ze zeehonden brengt moesten wij het hele eind lopen, door het water op spiegelgladde rotsen en een sterke stroming wat hardstikke gevaarlijk was. Die vent deed het al jaren en zag het probleem er niet van in maar ik was dus al een paar keer uitgegleden! Het begon al dat ie zei dat ik en Laura geen Nederlands mochten praten tegen de zeehonden, hele misselijke opmerking. Toen waren we volgens hem ook nog eens te langzaam met het lopen op de rotsen en nadat we eindelijk op de plek waren waar we moesten zijn ging ie andere mensen uitgebreid staan te helpen met hun flippers aandoen etc en ons dus niet. Met als gevolg dat wij dus nog bezig waren (je kan je amper bewegen in zo'n wetsuit) en hij al uitgebreid met de rest van het groepje in het water lag, uitleg aan het geven was en gewoon net deed of wij er niet waren terwijl die goed zag dat wij moeite hadden met onze zooi aan te trekken. Nadat ik eindelijk klaar was kwam meneer nog s ff zeggen dat we op moesten schieten en dat ie niet heel de dag de tijd had en dat we iedereen ophielden! Verkeerde opmerking, ik had het helemaal gehad met die vent en dat had ik m ook duidelijk gemaakt ook! Heb me ff flink laten gaan, me snorkelset een eind weggegooit en ben weggelopen. Begon die ook nog te mauwen dat ik dat moest betalen want ik had het kapot gegooit! Toedeloe! Ik heb me rommel op het strand laten liggen en ben gegaan! Laura had al betaald dus die bleef want die kreeg geen geld terug en ik zou achteraf betalen. Kwam goed uit! Ben uiteindelijk via een omweg terug gelopen naar het busje, de reservesleutels onder de auto vandaan gehaald en ben gaan zitten. Een vriendelijke kiwi van een snorkeltours organisatie waar ik mee aan de praat raakte bood me nog wel een lift aan maar ik had al me spullen nog daar staan enzo dus heb maar gewoon gewacht. Toen ze eindelijk terug kwamen hoorde ik dus van Laura dat het helemaal niet leuk was geweest. Op de terugweg in het busje zeiden we ff wat tegen elkaar en toen zei die dat we onze kop moesten dichthouden. Ik heb het hier serieus over een gids die betalende klanten moet begeleiden! Niet normaal! Z'n huis in Christchurch was beschadigd door de aarbeving en dat is heel vervelend maar dan moet je niet gaan werken. Bij terugkomst hebben we ook meteen Stray opgebeld en een klacht ingediend.

Afijn, dat was mijn Zuidereiland ervaring dus. Minder leuk als de bedoeling was. Nieuw zeeland is zeker een land om ooit naar terug te keren.. Het is zo mooi hier. Inmiddels ben ik weer terug in Auckland. Ondertussen nog een kort bezoekje aan Wellington gebracht en dit keer wel het museum bezocht wat echt heel mooi was. Nu heb ik nog een paar daagjes hier in Auckland en vrijdag vlieg ik terug naar Australie om vervolgens de oostkust af te reizen! Eindelijk wat meer zon hoop ik!

Foto's van Zuidereiland staan op:

http://picasaweb.google.com/desni88

Heb in het mapje noordereiland ook nog wat nieuwe foto's erbij gezet, o.a. van me dansje bij de Maori's en Wellington omdat dit natuurlijk gewoon onder noordereiland valt.

Ka kite ano!

xxx


  • 28 Februari 2011 - 15:47

    Daantje IRi:

    Weer de eerste die reageerd!!!

    Jezus ken het nog langer...

    Mjah zo te horen, te zien en hier te lezen ist allemaal TOPPIE ondanks een paar telleurstellingen...

    1ding: Jij ook altijd met je Grote waffel ;) haha...

    Have fun over there..

    En je weet he "all blacks" nie vergete...

    Talk 2 u when I talk 2 u (trutje!!!)
    Kussie Daan


  • 28 Februari 2011 - 18:25

    Resi:

    Hoi Desni!

    Wat leuk om elke keer je verslagjes te lezen!
    Op deze manier kom je ECHT een beetje te weten hoe australie en new zeeland is! Ontzettend leuk hoor! Al moet ik eerlijk toegeven stiekem toch wel een beetje jaloers te zijn, al die leuke, mooie dingen die je meemakt, echt geweldig! Ben ontzettend blij voor je dat je dit hebt kunnen doen! :)

    Zit ook elke dag wel ff op je website te kijken (ookal weet ik natuurlijk dat je niet elke dag tijd hebt er iets op te zetten haha) maar is denk ik een gewoonte ofzo (blonDT)

    Ik wens je natuurlijk nog heeeeel veel plezier! en ik wacht weer met spanning af op je vlgende verslagje!! :)

    Dikke kus en veel groetjes, Resi Elise Frank en een dikke poot van Balloe en Gino :)

  • 28 Februari 2011 - 19:53

    Pap En Mam:

    Weer te laat!....Volgens mij wil Daan perse de eerste zijn..(grapje Daan)

    Weer een lang verslag, leuk om te lezen en te zien dat je het toch naar je zin hebt... en ja het weer kun je helaas niet veranderen.

    En toen we lazen hoe je reageerde op die gids zeiden we al... Yes das ons Des!!

    Veel plezier weer in Australie.

    xxxjes van ons

  • 01 Maart 2011 - 08:26

    Else:

    Hey Des,

    Wat een schitterend verslag heb je weer geschreven, was weer een genot om te lezen.
    En de foto's zien er ook zo geweldig mooi uit.
    Zo leuk om te lezen en te zien dat je het zo goed naar je zin hebt. En ondanks de regen zie je er toch mooi gekleurd uit.

    Nou wij gaan ons hier opmaken voor de Carnaval (Carly tenminste), Jij hebt die daar ook al een beetje gehad zagen we.

    Heel veel plezier weer in Australie, we kijken weer uit naar je volgende verslag (al mag deze wel wat sneller komen de volgende x, haha)

    Veel kusjes, knuffels en groetjes.
    Ronald, Else en Carly xxx

  • 01 Maart 2011 - 17:41

    Milly:

    Hey Desje,

    Dacht,zal weer is effe kijken of je een verslag had geschreven...en ja hoor,ik keek weer op het juiste moment,haha.
    Je maakt nogal wat mee,zoals ik allemaal lees...aardbeving,overstroming,'t kan niet op!
    Maar gelukkig maak je ook heel veel leuke dingen mee,en gaat 't met jou ook prima.
    Je foto's zijn kei mooi,dus kan ook zien dat je al heel wat hebt rond getrokken,en dat je 't gelukkig ook goed naar je zin hebt.
    Op naar je volgende verslag,hahaha.
    Fijne reis weer naar Australië,en weer veel plezier daar!!

    Dikke kus en knuffel,
    Milly. xxx

  • 02 Maart 2011 - 16:56

    Oma Hilleke:

    Hoi Desni,
    Eindelijk weer een berichtje van Oma, maarja er is intussen hier ook zoveel gebeurd dat het er nog niet van gekomen was. Ik heb vernomen dat je het uitstekend naar je zin hebt en heel veel onderneemt. Kei Gaaf en nog heel veel plezier daar.
    Groetjes van Oma Hilleke

  • 03 Maart 2011 - 00:13

    Sarah Tahamata:

    hey des,

    wow...super je verslag zeg!!! pppppfffff niets voor mij hoor!!!! maar dat weet je, haha!!! wat je wel niet allemaal mee maakt!!! nog steeds mijn petje voor je af!!!! weer of geen weer, je gaat er tegen an...en ge ziet er goed en gezond uit!!! dat mag zeker ook gezegd worden!!! ik maak me zenuwachtig voor die 2 weken naar San Francisco en ge hebt zowat heel nieuw zeeland gezien...da's ook wa!!! TOPPIE VAN JOU HOOR!!! en de foto's??? wow super mooi man!! wens je zeker nog heel veel plezier in Australie....pas goed op jezelf ( en dat doe je ook ) en zeker weer tot je volgende verslag...
    dikke pakkert voor je.....
    en de groeten van ome tjeuke........

  • 05 Maart 2011 - 16:53

    Melanie:

    Woooow wat is het daar mooi zeg en wat een verhaal, je kunt er een heel boek over schrijven :-) geniet nog van dit schitterende avontuur! Groetjes Mel

  • 06 Maart 2011 - 09:43

    Erna:

    hallo desni, nou ik heb je verslag zitten lezen en het is allemaal weer geweldig wat je hebt meegemaakt. de foto`s zijn ook prachtig, het is ongelooflijk dat er zo`n mooie natuur is op deze aarde. ik wens je nog heel veel plezier, en je zal nu zeker meer van de zon kunnen genieten. gr van ons allemaal . doei

  • 08 Maart 2011 - 11:27

    Heidy&robert:

    heyyyyy desni
    het was weer een heel mooi verslag
    helemooie foto's
    wat heb je toch mooie dingen mee gemaakt
    ook minder leuke dingen maarja dat hoort erbij
    we kijken uit naar jou volgend verslag en foto's
    gr de maasdijkjes

  • 08 Maart 2011 - 20:05

    Andor En Tonny:

    Hallo Desni

    Zijn weer helemaal bij met het verslag van je.En wederom prachtige foto`s.
    Geniet verder en tot de volgende sessie.
    Heel veel groetjes de Smitskes uit Heesch.

  • 09 Maart 2011 - 20:59

    ** Roos:

    Schatti!

    Helemaal gelijk met die * van een gids! Zou ik ook gedaan hebben! Daaaag!
    Maar verder heb je toch weer veel gezien en leuke dingen meegemaakt!!
    Wat een leuke foto's ook van die paarse vuilniszak avond hahahah! Wat is dat voor paars goedje wat jullie daar hebben gedronken (H)
    Chicky geniet ervan!!

    (K)!

  • 17 Maart 2011 - 00:29

    DAANTJE IRI:

    Heeey Super N.E.R.D.

    Ten eerste: Voor de zoveelste keer tis hier 7uur eerder dus wil je rekening houden met smsen, zeker als IK uit de NACHTDIENST KOM IDIOT!!! hahaha

    Ten tweede: Ronald & ik liggen helemaal dubbel van je smsje van vanmorgen HAHAHAAHAHAHA... SUKKELTJE!!!!

    Je kijkt toch vantevoren of er benzine in zit hahahahahaahaha... Sta je daar met je Grote waffel EN ZONDER BENZINE HAHAHAHA...

    Da wassie weer.. Kga weer "aan het werk"

    Ciaociao xXx

  • 17 Maart 2011 - 20:26

    Ronald:

    He muts,

    Zodra je weer thuis bent zal ik wel ff uitleggen wat empty betekent op de fuelmeter. Hahahahahah.

    Groetjes
    Ronald

  • 17 Maart 2011 - 21:54

    Anita:

    Hoi Desni,

    Nou wat een verslag zeg? Maaaar wel een geweldige belevenis, enne nog lang niet thuis. Dus geniet nog maar van alle mooie dingen die je nog gaat ondernemen.

    Gr Anita en Hans en the kids.

  • 17 Maart 2011 - 21:54

    Anita:

    Hoi Desni,

    Nou wat een verslag zeg? Maaaar wel een geweldige belevenis, enne nog lang niet thuis. Dus geniet nog maar van alle mooie dingen die je nog gaat ondernemen.

    Gr Anita en Hans en the kids.

  • 20 Maart 2011 - 17:49

    Erna:

    hoi Desni,allereerst bedankt voor het kaartje .we hebben het afgelopen zaterdag gekregen,dus dan weet jij wel hoelang het onderweg is geweest.[dit hoor ik nog wel van je, want ik ben wel benieuwd hoelang het onderweg is geweest] ik ga ervan uit dat alles goed is daar, ik hoorde van mama dat je een camper hebt gehuurd , dus nu kun je je lekker van het een naar het ander verplaatsen en wanneer je zelf wil.geniet nog maar lekker van de zon en van de omgeving,want het is zo weer mei dat je weer naar huis gaat.ik wacht weer op een berichtje en op de foto"'s. nog heel veel plezier en de gr. van ons allemaal doei ! !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Down under

Recente Reisverslagen:

12 April 2011

Het einde is in zicht...

27 Maart 2011

Roadtrip westkust

01 Maart 2011

Zuidereiland: regen, mist en een aardbeving

07 Februari 2011

Nieuw Zeeland: Noordereiland

27 Januari 2011

The great ocean road!
Desni

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 20773

Voorgaande reizen:

05 Januari 2011 - 14 April 2011

Down under

Landen bezocht: