Roadtrip westkust - Reisverslag uit Perth, Australië van Desni - WaarBenJij.nu Roadtrip westkust - Reisverslag uit Perth, Australië van Desni - WaarBenJij.nu

Roadtrip westkust

Door: Desni

Blijf op de hoogte en volg Desni

27 Maart 2011 | Australië, Perth

Mijn laatste reisverslagje is alweer een aantal weekjes geleden, vanuit Nieuw-zeeland. Ow ow wat had ik er moeite mee om daar weg te gaan. Had 5 geweldige weken gehad en nu moest ik weer terug naar Oz. Vanuit Auckland vloog ik naar Cairns, een plaatsje aan de oostkust. Ik had in Nieuw zeeland van die nederlandse zuurtjes gekocht en ik dacht pff maakt toch nie uit, zuurtjes! Zijn maar snoepjes. Had ook netjes aangegeven dat ik ze bij had. Nou wat een overdreven gedoe. Ik moest helemaal aan de kant en zo'n strenge vrouw kwam met zo'n drugshond, of voedselhond, weet ik veel, helemaal mijn tas doorzoeken! Uiteindelijk mocht ik ze wel meenemen! Yes! Eindelijk was ik dan in Cairns. Mijn plan was om vanuit daar naar beneden te reizen richting Sydney. Het enige waar ik geen rekening mee gehouden had toen ik mijn ticket boekte was dat het regenseizoen was in Cairns. Nou daar zat ik dan in de regen! Mayke was al een aantal daagjes in Cairns ook dus die zag ik daar weer. We hadden wel een supermooi hostel: The gilligans, vet relaxt met zwembad, bar en een supergrote nachtclub. Samen met een paar andere nederlanders en een aussie hebben we dat weekend carnaval gevierd! Na mijn dress-up party in nieuw zeeland kon dit er ook nog wel bij! Super!

Cairns is echt een plaatsje waar ik makkelijk een tijdje zou kunnen blijven hangen. In het begin vond ik het maar nix, al die aboriginals.. Rare mensen.. Maar het is echt een heerlijk vakantieplaatsje. Als de zon tenminste schijnt. doordat het alleen maar regende moest ik toch een keuze gaan maken. Ik kon niet eens verder de oostkust afreizen omdat er weer overstromingen waren en er geen bussen van Cairns naar beneden reden. Na een tijdje besloten Mayke en ik om naar Perth te gaan, helemaal aan de andere kant van Australie. 5 uur vlogen we erop! 5 uur! Ongelooflijk, 5 uur vliegen en dan nog steeds in hetzelfde land zijn! Men wat is het hier groot! Als we vanuit Nederland 5 uur vliegen dan zitten we in Afrika! Zo raar.

Op het vliegveld in Perth raakte ik aan de praat met Phil, een aussie. We besloten een taxi met hem te delen en thank god dat we nummers hadden uitgewisseld want achteraf hadden we heel veel geluk dat we hem 'per ongeluk' leerden kennen! Het zat namelijk zo, nadat de taxi ons had afgezet bij ons hostel wat we telefonisch hadden geboekt, moesten we eerst 20 minuten buiten wachten omdat de zogenaamde receptioniste eerst drank moest opruimen. Toen we eindelijk mochten inchecken bleek dat we veel meer moesten betalen dan ze over de telefoon hadden gezegd! Hoeveel precies weet ik niet meer, maar wel belachelijk veel voor een 10-persoons kamer! We kregen geen geld terug dus besloten maar gewoon te betalen voor een nachtje aangezien het al best laat was en we een lange dag hadden gehad. Afijn, toen we de kamer inkwamen (dikke teringbende, zoveel mogelijk bedden in een veel te klein kamertje gepropt) bleek er maar een bed vrij te zijn, en dus geen 2. Heel gedoe daar gehad bij die receptie, de 2 mensen die daar werkten waren hardstikke onbeschoft! Weer een uur gewacht omdat ze een ander bed moesten zoeken enzo wat ze niet konden vinden! Omdat we zo moe waren dachten we van nou, dan slapen we wel samen in 1 bed voor dat ene nachtje, maar dan willen we natuurlijk wel geld terug van het andere bed waar we voor hebben betaald maar wat niet vrij is. Ik ben echt helemaal tekeer gegaan daar want ze wilden ons geen geld terug geven en we moesten maar wachten. Ik had het echt heeeeelemaal gehad, wilde gewoon een slaapplek en werd schijtziek van het wachten en van die mensen! We wisten niet wat we moesten doen want alle hostels in perth zaten vol, we waren ons geld kwijt en het was al laat. Uiteindelijk besloten we phil te bellen, die verbleef in een of ander chique hotel. Hij had een supergrote kamer en we mochten daar komen slapen! We kenden hem natuurlijk helemaal niet maargoed, we wisten ook niet wat we moesten doen! Phil bleek achteraf de leukste en meest grappige aussie die ik ooit heb ontmoet! Knettergek! Hij besloot de volgende dag met ons mee terug te gaan naar dat hostel om een woordje te wisselen met de manager en ons geld terug te krijgen. Phil had namelijk een eigen bedrijf in het toerisme dus die wist het een en ander wel. Toen we daar aankwamen kregen we echt een bek van hier tot ginder ondanks dat phil heel netjes het woord probeerde te doen, de manager bleek een dikke junk te zijn waar niet mee te praten viel. Sterker nog, ze wezen ons de deur en toen we dat weigerden belden ze de politie. Prima. We hebben buiten nog zeker 20 minuten op de politie staan wachten maar die hadden natuurlijk wel wat beters te doen. Wat een ellende, maar aan de andere kant ook grappig dat het zo is gelopen anders hadden we niet zo'n leuk weekend met Phil gehad. Heb me kapot gelachen met die gast, baalde dat ik het niet allemaal heb vastgelegd op film want ik had echt buikpijn van het lachen gewoon! We hadden nederlandse muziek op zijn laptop gezet en hebben voor het hotel gedanst op marco borsato. Geweldig! Ik ga natuurlijk niet van elke dag vertellen wat ik allemaal heb gedaan maar dit was toch wel een heel lachwekkend begin van ons tripje naar west australia.

Mayke en ik besloten uiteindelijk een campertje te huren en daarmee langs de westkust naar Broome te gaan reizen. Jullie zien het goed, IK HEB GEKAMPEERD IN AUSTRALIE! Vind het ook heel knap van mezelf want ik HAAT kamperen en al helemaal in een tent of wat dan ook maar dit was echt wel een uitdaging! Broome hebben we uiteindelijk niet gehaald, maar we hebben wel supermooie dingen gezien in 2 weken. Het leuke van west australie is dat er veel minder toeristen zijn en het veel minder bevolkt is dan aan de oostkust. Je rijd echt urenlang zonder een plaatsje tegen te komen. We zijn naar de pinnacles desert geweest. Een soort van maanlandschap met overal stenen, heel raar maar ook bijzonder. We hebben ook het pink lake gezien, idd: een rose meer. Volgens mij keek het gewoon rose omdat het zo vies was haha! Ik ben in me eentje naar een nationaal park geweest wat ook helemaal verkeerd was gelopen! Ik stond daar namelijk zonder benzine! De auto lekte ofzo, weet ook niet maar het ging ineens heel snel! Het was ook bijna 30km op een zand/steenweggetje naar het nationaal park. Toen ik daar was moest ik dus mensen om benzine gaan vragen en niemand had wat en er was ook niemand meer! Ik dacht echt dat ik daar vast kwam te zitten met me campertje! Me laatste hoop waren 2 mensen die ik aan zag komen lopen en gelukkig hadden die een 4wd en konden ze me campertje achter hun auto aanslepen! Ik was zo blij!

Verder zijn we nog naar de stromatolites geweest, de oudste levende dingen ter wereld.. Soort van stenen in het water maar schijnbaar is het zo dat als die dingen er niet waren, wij ook nooit zouden hebben bestaan. Gek idee. We zijn ook naar shell beach geweest, een paradijsje! Helderblauw water en een strand van allemaal kleine witte schelpjes! En guess what, na een tijdje was er niemand meer! We waren daar gewoon helemaal alleen.. zo relaxt.

We zijn ook naar monkey mia geweest wat bekend staat om de dolfijnen die daar elke dag komen om gevoerd te worden.

Wat niet veel mensen weten is dat er aan de westkust van Oz ook een reef is. Het is alleen veel minder bekend dan het great barrier reef. Dit reef ligt heel dicht bij de kust dus je kan er zo naar toe zwemmen. Ik heb daar 2 dagen lang gesnorkeld, wanhopig op zoek naar een schildpad want die wilde ik zo graag zien en hoorde allemaal van andere mensen dat ze ze hadden gezien. Jammer genoeg had ik pech.. Geen een schildpad gezien, ook geen haai.. alleen vissen en koraal :(

We hadden ook nog van die hippies leren kennen die al 2 jaar lang in hun busje woonden en rondreisden. Van die echte, met dreadlocks en al! Zo vet! Heel de avond goon meegedronken. Dit moet ik even uitleggen trouwens, goon is australische wijn wat in een zak zit, iedereen vind het vies maar ik vind het best lekker, het is ook echt het goedkoopste van het goedkoopste en dat is precies waar je naar op zoek bent als je reist! Afijn toen we op die campingplaats stonden met die hippies bleek het daar helemaal vol te zitten met huntsmanspiders. Voor degene die niet weten wat het zijn: hele grote australische megaspinnen! Nou waren deze wat kleiner als normaal maar ik vind het nog knap van mezelf dat ik daar geslapen heb met me spinnenfobie. Ik dacht dat ik gek werd! Ben ook nog s'nachts helemaal in paniek wakker geworden omdat ik een nachtmerrie had en dacht dat er eentje in ons campertje zat! Huntmanspiders kruipen namelijk in auto's dus ik had het echt niet meer. Gelukkig had ik het overleefd die nacht!

Omdat mayke en ik veels te veel op elkaars lip zaten en het niet meer ging zoals het moest hadden we besloten terug naar perth te gaan. We hadden gehoopt wat meer mensen te leren kennen onderweg en samen te reizen met anderen maar dat valt heel vies tegen aan de westkust dus het was beter om terug te gaan naar Perth. Op de terugweg zijn we nog een aantal daagjes in Geraldton bij een local gebleven die we hadden leren kennen. We zijn met zijn familie naar een outdoor cinema geweest wat echt zo gaaf was! Film kijken onder de sterren, iedereen neemt pizza en drank mee en gaat daar picknicken! Ik ben nu in Fremantle, een plaatsje bij Perth. Mayke blijft hier om werk te zoeken en ik ga verder reizen deze week. Waarheen weet ik nog niet, maar ik hou jullie op de hoogte!

http://picasaweb.google.com/desni88

Kusss!

  • 27 Maart 2011 - 10:07

    Resi:

    Hey Des!

    Leuk om weer te lezen hoe je je eigen daar vermaakt joh :)
    Zit er toch elke keer op te wachten tot je verslagje weer online staat haha.

    Heel veel plezier nog!
    X

  • 27 Maart 2011 - 10:26

    Mama:

    Heey meisie,

    Wat een mooi verslagje weer en wat heb je weer een hoop mooie dingen en ook wat mindere dingen meegemaakt!

    Oma hilda en Gose zijn toevallig hier en hebben meteen mee kunnen lezen en de foto's kunnen zien.

    Je ziet er fantastisch uit, geniet nog maar lekker en stiekem zijn we al aan het aftellen!!!
    Bedankt namens Oma Hilda en Opa en Oma voor de mooie kaart.
    xxxjes van ons allemaal

  • 27 Maart 2011 - 13:03

    Ronald:

    He Desje, weer en leuk "verslagje" en prachtige foto's. Echt gaaf wat je daar allemaal mee maakt en ziet. En de nacht door gebracht tussen de spinnen, ik ben trots op je hahaha.
    Nog bedankt voor de kaart (lieve ome Ronald en tante Else, slijmjurk). Nou nog veel plezier daar en de groetjes van ons.

    Ronald, Else, Carly en een poot van Gizmo

  • 28 Maart 2011 - 05:05

    Daantje IRi:

    Bedankt he, GEK!!!!!

    Half5!!! Goed bezig vrouwke en op een maandag in de ochtenddienst ook nog.. Komt erbij dat die onzinnige zomertijd weer was ingegaan.. Nee jij scoort weer punten ;) hahahaha...

    Verder ziet het er allemaal leukjes uit QT.. Nog ff volhouden he, komt goed..

    Kussie xXx

  • 29 Maart 2011 - 21:56

    ** Roos :

    Chicky!

    Wat een leuk verhaal zeg ik lach me hier weer kapot om je taalgebruik (H) you go girl! En DESNI en nederlandstalige muziek! Je mist Nederland te veel hahah! Dat campertje zag er inderdaad lekker hippie achtig uit! En dat spinnen verhaal OMG je was daar nog zo bang voor dat je die tegen zou komen! Super knap dat je daar toch een beetje hebt kunnen slapen! Eej smokkel dat goedje is mee hier heen ;) die goon hahah.'

    See u soon girl! Geniet nog even van het mooie land!
    xxxxx

  • 30 Maart 2011 - 17:36

    Milly:

    Hey Desje,

    Was weer leuk om je verslag te lezen,en zie dat je weer vanalles hebt meegemaakt en gedaan.En helemaal toppie van je, dat je hebt overnacht tussen de spiders!
    Kunnen oom Ronald en Daan je tenminste niet meer voor de gek houden en plagen...hahaha.
    En je hebt weer super mooie foto's en zie wel,dat het daar echt kei mooi is.
    Nog heel veel plezier daar in Aussie!!

    Dikke kuss,milly

  • 30 Maart 2011 - 22:00

    Heidy & Robert :

    hey desje

    wat een wereld veslagje
    en die spinnen ik had het echt nie gedaan hoor
    n en ook super mooie foto,s
    fijne 2 weken daar en we zien je weer in oss
    kunnen niet wacgten naar jou verhalen
    xxx

  • 31 Maart 2011 - 16:54

    Mariska:

    Heey Desni,
    Leuk om weer eens even wat van je te horen, Ik zie dat je het nog steeds goed naar je zin hebt maar dat kan ook niet anders als ik zo die foto,s zie. Super mooi, zeker met die dolfijnen. Moet wel erg apart geweest zijn. Ik zwem in ieder geval liever met dolfijnen dan dat ik slaap met spinnen.
    Nog veel plezier en tot over een paar weken.
    Geniet er nog maar even lekker van.
    Groetjes Wilco en Mariska,
    Jasy & Noë

  • 02 April 2011 - 18:01

    Marsha En Robert:

    Heey Desni,

    wat een prachtig verhaald weer! En al die schitterende foto's. Ben wel een beetje jaloers.

    Geniet er nog van!

    Kuss Marsha en Robert

  • 04 April 2011 - 23:20

    Señor PP:

    Uit een "betrouwbare" bron hebben wij vernomen dat u verschillende keren bij ons wil reserveren n.a.v. een zogenaamde 'openstaande rekening' van uw reis door Australie.

    Wij willen u er aan herinneren dat wij geen kangaroe en/of kaola vlees serveren.

    Ik wens u nog een mooie en fijne tijd daar aan de andere kant van de wereld.

    Tot gauw

    Met vriendelijke groet

    "Señor PP"

    Hahahaha xXx

  • 04 April 2011 - 23:21

    Señor PP:

    Correctie: Koala vlees

  • 05 April 2011 - 08:32

    Michelle & Rob:

    Hoi Desni,
    Wat heb je toch weer leuke dingen meegemaakt. En jullie mam vertelde dat je naar huis komt! Ook wel weer lekker toch! Geniet er nog van! Tot snel!

    Michelle & Rob

  • 11 April 2011 - 17:38

    Mama:

    Heey Desje,

    Wat heb je er weer mooie foto's bij gezet!
    Zijn dat nou die huntsmanspiders? Knap hoor! en nu niet meer zeuren over de spinnen die we hier hebben.

    Nog een paar daagjes en dan ben je weer lekker thuis.
    Tot vrijdag!

    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Down under

Recente Reisverslagen:

12 April 2011

Het einde is in zicht...

27 Maart 2011

Roadtrip westkust

01 Maart 2011

Zuidereiland: regen, mist en een aardbeving

07 Februari 2011

Nieuw Zeeland: Noordereiland

27 Januari 2011

The great ocean road!
Desni

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 20772

Voorgaande reizen:

05 Januari 2011 - 14 April 2011

Down under

Landen bezocht: