The great ocean road! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Desni - WaarBenJij.nu The great ocean road! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Desni - WaarBenJij.nu

The great ocean road!

Door: Desni

Blijf op de hoogte en volg Desni

27 Januari 2011 | Australië, Melbourne

Ten eerste allemaal hartstikke bedankt voor alle lieve mailtjes, berichtjes, smsjes etc. Dat deed me echt goed. Het was toch wel even heel anders om mn 23e verjaardag hier in Melbourne te vieren. 30 graden op me verjaardag heb ik nog nooit gehad dus dat was toppie! Verder heb ik eigenlijk weinig gevierd omdat ik heel de dag bezig ben geweest met allerlei andere dingen. Afgelopen weekend hadden Mayke en ik het geluk dat we bij 2 Italiaanse jongens die ik hier heb leren kennen mochten overnachten. Het was namelijk zo dat door de Australian open alle hostels in Melbourne vol zaten en wij dus nergens terecht konden! Sam, de Italian guy dus huurt samen met Alex (de andere Italiaan) een appartement in St. Kilda van een Australisch meisje. Ze wonen daar dus met zn 3en, maar wij mochten op de bank slapen. Heel erg lief dus! Wat leuk is, is dat Sam gitaar speelt en Alex heel goed kan beatboxen dus s'avonds hebben we met zn allen gedronken en liedjes gezongen. Happy birthday is ook even voorbij gekomen en Sam had een verjaardagstaart voor mij gemaakt met nutella haha. Al met al heb ik dus niks te klagen gehad, maar anders is het wel.. Zonder familie en vrienden.

De volgende dag moest ik vroeg op. Ik en 3 andere Nederlanders die ik hier heb leren kennen hadden voor 5 dagen een auto gehuurd. We zouden vanaf melbourne de great ocean road gaan doen (hele bekende autoroute) en overnachten in kleine kustplaatsjes. Die roadtrip was echt geweldig! Ik heb zoveel mooie dingen gezien en we hebben echt ontzettend veel lol gehad ook. We hebben een dag slecht weer gehad, maar ik heb die dag wel koala's in het wild gespot dus liep zoiezo wel met een big smile rond. Wat een leuke diertjes zijn dat! Heel lui.. Zo schattig. We zijn 1 nachtje in Lorne gebleven, een klein kustplaatsje en vanuit daar naar Apollo bay gereden waar we 2x hebben overnacht omdat we zo'n supermooi hostel hadden gevonden en een kamer voor ons 4en alleen voor weinig geld. Vanuit Apollo bay zijn we naar de 12 apostles gegaan. Dit is zeg maar het meest beroemde punt van de great ocean road. Het zijn eigenijk enorme rotsen in de zee, prachtig om te zien. Na de hele dag over het strand te hebben gelopen en allerlei mooie dingen te hebben gezien hebben we overnacht in een plaatsje waarvan ik de naam even kwijt ben. Vanuit daar zijn we vandaag terug gereden naar Melbourne. Jullie moeten maar even de foto's kijken, we hebben echt een schitterende roadtrip gehad!

Vanavond ga ik weer op tijd mn bedje in want morgenvroeg moet ik naar het vliegveld. Ik vertrek namelijk voor 5 weken naar het land van de kiwi's! Nieuw zeeland! Helemaal in me eentje weer. Best raar want ik heb in Australie zoveel leuke mensen leren kennen al, en nu heb ik het gevoel alsof ik weer helemaal opnieuw moet beginnen. Heb er wel zin in, Nieuw zeeland wordt ook wel het mooiste land ter wereld genoemd dus ben heel benieuwd!

Tot snel!

foto's van me roadtrip staan op: http://picasaweb.google.com/desni88


  • 27 Januari 2011 - 11:14

    Mama:

    Hoi Lieverd,

    Wat een leuk verslagje en wat een schitterende foto's.
    We hebben je wel gemist met je verjaardag, zo'n rare dag geweest,maar ik kreeg van Else en Ronald een bosje bloemen voor het gemis, lief he!
    Verder is hier alles oke.

    Veel plezier in Nieuw-Zeeland en je leert daar snel ook weer nieuwe mensen kennen.
    Have fun!!!!!
    xxxjes van ons allemaal en een poot van Devil.

  • 27 Januari 2011 - 12:33

    Andor En Tonny:

    Kunnen we nog nakomen. Gruwelijk wat een mooi land, en die stranden !!
    Veel plezier in NZ

  • 27 Januari 2011 - 19:28

    Robert &heidy:

    hey desni
    zo te zien heb je het goed naar je zin
    we zijn blij dat het zo fijn is daar en dat je leuke dingen kunt doen en zien hopelijk heb je dat ook in n.z.
    nog veel plezier en we kijken uit naar jou volgend verslag
    xxx

  • 27 Januari 2011 - 22:17

    Roos**:

    Chicky klinkt allemaal erg leuk joh!! Zo te horen aan je enthousiaste verhaal heb je het naar je zin!! Leuk dat je naar New Zeeland gaat! Zwaai een keer naar me peettante in Auckland! Oma gaat er volgende maand heen! Anyway! Chicky doe voorzichtig en ik blijf je lezen :)

  • 27 Januari 2011 - 22:20

    ** Roos:

    WOUW wat een mooie foto's!!
    xxx heel veel plezier chick!

  • 28 Januari 2011 - 09:53

    Resi:

    Heey Desje!

    Wat leuk zeg, om dit allemaal zo te lezen! Volgens mij heb je 't echt SUPER naar je zin! Je hebt het ook echt verdient! :)

    Ben wel ontzettend jaloers dat je al die leuke dieren in 't echt ziet joh, lijkt me zoooo appart om een koala en een kangoeroe in t wild te zien!

    En de fotos zijn ook prachtig! wat een mooi land is dat zeg!!
    Nou meis, geniet er van, en ik wacht weer op je volgende verslagje!

    Heel veel groetjes van Resi, Elise en Frank.
    En van Balloe en Gino krijg je een dikke poot! ;-)

  • 28 Januari 2011 - 21:29

    Ron:

    he meiske ik hoorde van je ouders dat je aan een grote reis bezig bent.
    aan je verslag te zien is het wel een leuk avontuur maak er een mooie tijd van en geniet van alle mooie dingen.

    groet Ron Carol kelly en Jordi Verhagen

  • 30 Januari 2011 - 08:54

    Fam Cornelissen:

    nou, je hebt het lekker naar je zin daar. wel lief dat ze voor jouw een lekkere taart gemaakt hadden.de foto's zijn geweldig,echt een prachtig land.heel veel plezier in nieuw zeeland, en we wachten weer op een reactie van je. gr. van ons allemaal

  • 30 Januari 2011 - 15:04

    Petra Klosters..oss:

    hoi,hoi Desni leuk dat je dit avontuur
    aan bent gegaan,een hele onderneming Maar wel eentje die je nooit meer vergeet en die ze je niet meer af kunnen nemen.
    kheb je foto's zitten kijken en echt....supperzzz
    geniet ervan van al je ontdekkingen en ervaringen....
    ow ja,de koala foto's zijn wel vet..
    greetzz uit oss houdoe.

  • 31 Januari 2011 - 23:02

    Theo En Lies Janssen:

    Hai Desni,

    Wat zijn dit schitterende foto,s
    wij genieten met je mee alleen jij zit daar en wij in dit kouwe kikkerlandje.
    wij wensen jouw heel veel reisplezier naar Nieuw-Zeeland.
    let goed op je eigen en geniet van dat prachtige land.

    doeiiii tot de volgende keer!!!!!

  • 01 Februari 2011 - 07:55

    Sarah Tahamata:

    Goedemorgen Des,
    wow meid, je hebt het echt naar je zin, super mooie foto's en de stranden, super!!!!! enne moet je wel effe zeggen, dat je er goed uitzie hoor!! geniet verder lekker van je vacantie....heb mijn laatste nachtdienst gehad, best wel balen maar het zijt zo...alles komt goed...wens je verder nog een hele fijne tijd daar en pas goed op jezelf...hihi mijn petje voor je af hoor!!!
    lieve groetjes,
    sarah...

  • 01 Februari 2011 - 07:57

    Sarah Tahamata:

    ben wat iets vergeten, de foto met de naam van Natasja van Dinther, is mijn dochter....

    dag meid...

  • 02 Februari 2011 - 17:51

    Milly:

    Hey meissie,

    Zie dat je je uitstekend vermaakt.Als ik dit alles zo lees,en je foto's zie met al die leuke diertjes en prachtige stranden,en plaatsen,zou ik zo m'n koffer wil pakken en je nakomen,hahaha.Echt toppie! Geniet er maar lekker,en maak er 'n te gekke en leuke tijd van!

    xxx Milly

  • 05 Februari 2011 - 14:40

    Esther:

    He Desni/Timonnetje;)
    Ik heb je site grondig door gelezen en al je mooie fototjes bekeken en ik kan concluderen dat ik eigenlijk wel stront jaloers op je ben!
    Wat ziet het er allemaal mooi en leuk uit, en wat een mooi weer!
    Ben heel benieuwd naar je verhalen en wat je daar allemaal meemaakt van dag tot dag.
    Gelukkig heb je daar een maatje waar je veel mee kan doen etc.
    Nieuw-Zeeland zal vast nog mooier worden en interessanter. Ik denk dat je het in je eentje daar ook wel zult redden en je leert toch snel genoeg weer mensen;) bedoel daar heb je nooit zo'n problemen mee;)
    Hoop dat je heel wat borreltjes hebt genomen op je 23e verjaardag!
    Ik zat toen in Risoul op wintersport en ik heb er wel een paar extra genuttigt voor je haha!
    Ik wens je nog heeeeel veel plezier en dat je mooie dingen mag zien en meemaken en dat je poepie bruin thuis komt natuurlijk!
    Ik zal je site in de gaten houden om wat van je te horen!
    Kusjes Esther/pumba :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Down under

Recente Reisverslagen:

12 April 2011

Het einde is in zicht...

27 Maart 2011

Roadtrip westkust

01 Maart 2011

Zuidereiland: regen, mist en een aardbeving

07 Februari 2011

Nieuw Zeeland: Noordereiland

27 Januari 2011

The great ocean road!
Desni

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 20770

Voorgaande reizen:

05 Januari 2011 - 14 April 2011

Down under

Landen bezocht: