Surfcamp en Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Desni - WaarBenJij.nu Surfcamp en Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Desni - WaarBenJij.nu

Surfcamp en Melbourne

Door: Desni

Blijf op de hoogte en volg Desni

21 Januari 2011 | Australië, Melbourne

Oi mates! Zoals de aussies dat zeggen haha! Zoals jullie misschien al weten zit ik ondertussen alweer een aantal dagen in Melbourne. De laatste dagen in Sydney waren erg leuk. Lekker wezen stappen op Kings cross en heb me tijd hier ook nuttig besteed want ik heb geholpen met geld inzamelen voor de overstromingen in Queensland! Vond het nog leuk ook! Geloof dat er al met al iets van 6000 dollar is opgehaald die dag! Ik ben dus goed bezig hier haha! :D Zal nu eerst vertellen over mijn surfcamp wat echt te leuk voor woorden was!

Vorige week vrijdag werden we opgehaald bij het hostel met de Mojobus, en er stapte een hele jonge gast uit, echt zo'n typische Australische surfdude, blond haar enzo je weet wel. Bleek dat kereltje de buschauffeur te zijn! Was echt zo lachwekkend, overal grapjes over maken en veel te lange stops gehad maar al met al viel de busrit van 6,5 uur naar de oostkust daardoor wel heel erg mee. Afijn, daar aangekomen werden we gedropt in de middle of nowhere en moesten we met zaklampen door de bush. Ik dacht echt ow nee he! Waar ben ik nu weer beland! Na een stukje lopen kwamen we aan bij het mojohuis. Echt zo'n hippiehuis met een hele loungeruimte en tv buiten. Echt alles was buiten op de bedden na! Ik had natuurlijk heftige verhalen gehoord over grote australische spinnen dus ik heb de eerste paar uur alleen maar rond zitten kijken maar uiteindelijk dacht ik: jammer maar helaas, je zit in Australie, wen er maar aan dat je ze nou eenmaal tegen kan komen in de bush. En met die gedachte heb ik toch nog fatsoenlijk kunnen slapen. Gelukkig geen hele grote spinnen gezien tijdens surfcamp, maar wel een grote varaan die zomaar ff kwam langswandelen. Ik wilde een foto maken maar hij was zo bang van me dat ie een boom inklom, maar gelukkig heb ik het toch nog vast kunnen leggen. Maar om even terug te komen op het surfen: dat kon ik dus echt niet! Na een hele les over vanalles en nog wat en over wat je wel en niet moest doen kregen we surfpakken aan en moesten we met surfplank en al naar het strand wandelen wat nog zeker 15 minuten lopen was! Wat was dat zwaar! Op het strand deden we oefeningen om op je surfboard te kunnen staan en vervolgens allemaal het water in. De golven waren gruwelijk hoog voor beginners en ik werd de hele tijd weggeslagen. Echt zo vaak een plank tegen me hoofd aangehad! Met hulp van de surfdudes heb ik dan uiteindelijk toch een paar keer op mn board kunnen staan.. Zo'n 4 a 5 seconden en dan viel ik er weer af! Jeetje wat is surfen moeilijk! En zwaar! Je moet echt zoveel kracht in je armen hebben om jezelf op je board af te zetten en te gaan staan. Na een tijdje gaf ik het ook op, ik kon het gewoon niet. Het was te zwaar en de stroming was zo sterk! Maargoed, opgeven dat kennen ze bij mojo niet en dus moest ik weer mee het water in van de surfdudes en met hulp heb ik toch nog wat keertjes op mn board kunnen gaan staan. Toch waren hun het wel met me eens dat ik misschien wat te klein ben voor zo'n heftige sport. Het kost zoveel energie. Wat wel leuk was was dat ze me LITTLE DUTCHIE noemden haha! S' avonds hebben we met de hele groep drankspelletjes gespeeld en zijn daarna naar het strand gegaan waar ze een kampvuur hadden gemaakt en muziek erbij. Zo mooi op zo'n verlaten strandje, er was echt niemand behalve het surfclubje.

Na een weekend surfen, lachen en lekker eten ben ik maandagavond met de bus weer naar Melbourne vertrokken. De bus was 40 dollar goedkoper dan vliegen maar 12 uur in een vieze veel te warme bus doe ik niet meer. Wel een fijn gevoel om dan eindelijk in Melbourne aan te komen! Wat een relaxte stad is dit zeg! Heel anders dan Sydney! Oude gebouwen gemixt met wolkenkrabbers, en zelfs een kerkje midden in de stad tussen alle nieuwbouw. Zo apart. Overal waar je loopt staan mensen muziek te maken of gewoon te dansen op straat. Eergisteren had ik met wat nederlanders op een terrasje gezeten bij een groot plein wat in de buurt van de stadions ligt waar de Australian open worden gehouden. Op een groot scherm kon je dan de wedstrijden volgen. Ik geef helemaal nix om tennis, ken de regels niet eens dus heb dan ook niet echt gekeken. Heel Melbourne staat nu in het teken van de Australian open wat aan de ene kant wel vervelend is want de prijzen zijn nu erg omhoog gegaan en alles zit bomvol!

Ik ben zelf 3 dagen in St. Kilda gebleven, dit is een gedeelte van Melbourne wat een stukje uit het centrum ligt. Het is meer een badplaatsje opzich. Hele oude schattige huisjes, barretjes, winkeltjes, ouderwetse trams en een boulevard. Ben ook naar de Queen victoria markets geweest. Dit is een hele grote markt met heel veel eetkraampjes, live muziek enzo. Supergezellig. Komt ook wel apart volk op af, keiveel van die hells angels met hun motors. Op die markt kon je ook typisch Australische gerechten eten en dus had je keuze uit Krokodil, Emu, Struisvogel of Kangaroo. Ik wou natuurlijk wel ff kangaroo proberen, ben tenslotte down under nu! Misschien komt het omdat ik het zo'n leuke beestjes vind maar ik vond het niet echt lekker. Beetje taai. Niet voor herhaling vatbaar. Next time ga ik krokodil proberen!

Gistere ben ik de hele dag op date geweest haha. Nouja date..Weet ook niet hoe ik het anders moet noemen, het was meer gewoon een dagbesteding. Hij was van de security bij de bar naast ons hostel in Sydney en hij zou toevallig ook een paar dagen met zn moeder naar melbourne komen dus ik had zn nummer gekregen. De eerste dag dat ik in Melbourne aankwam was ik met Mayke ff wat wezen shoppen in het centrum en ik ging even op een bankje zitten. Heb ik serieus 5 minuten op dat bankje gezeten zonder in de gaten te hebben dat hij al die tijd naast mij zat! Zo apart, zo'n grote stad, zoveel bankjes en dan kom je elkaar ineens tegen! Dus ff bijgebabbeld en de volgende dag smste die of ik met m uit eten wilde.. Prima, waarom niet? Dat etentje begon al om 11 uur s'ochtends en eindigde om 5 uur s'middags omdat hij zn vlucht om 7u moest halen om terug naar Sydney te gaan. Hij is trouwens best gevaarlijk haha! Hij is half kiwi half maori, doet aan cagefighting en allerlei extreme dingen haha! Maar dat zou je helemaal niet zeggen omdat het echt zo'n gentleman is. Ik mocht echt nergens voor betalen want dat vond ie niet gepast! :p Wel vet want hij kon in het maori praten en de haka (zoek maar op, soort van vechtdans) heeft ie een stukje voorgedaan haha! Heb echt een onwijs leuke dag gehad, eerst lekker ergens gegeten, toen naar het strand in St. Kilda geweest, nieuw zeelands ijs wezen eten want dat was het beste ijs volgens hem en serieus gewoon in een fietstaxi gezeten haha! En die jongen die fietste was nog een nederlander ook die hier een bijbaantje had. Heb me prima vermaakt dus!

Vandaag ga ik ff op zoek naar een hostel in het centrum voor dit weekend, omdat ik zaterdag jarig ben en het me wel leuk leek om dan in het centrum te zitten. Toch wel heel raar, heb helemaal niet het gevoel dat ik bijna jarig ben.. Ik moet me er maar gewoon overheen zetten dat het nou eenmaal zo is dat ik me verjaardag niet met me familie en vrienden kan vieren. Het heeft ook wel wat om met 30 graden jarig te zijn in januari. Zondag ga ik waarschijnlijk met 2 andere Nederlanders de great ocean road doen, langs de kust en terug door de outback. 5 dagen een auto huren en gewoon allerlei mooie plekjes langs. Volgende week ga ik of naar nieuw zeeland of naar Perth, ga zo even kijken voor vluchten. Hoor van iedereen dat Perth ontzettend leuk is en west australie schijnt ook heel mooi te zijn dus misschien dat ik dat wel eerst doe!

Jullie zijn weer helemaal op de hoogte nu, zal voortaan proberen wat vaker wat van me te laten horen!

Heb wat nieuwe foto's op me site gezet ook, alleen nog niet alles staat erop maar dan hebben jullie een beetje een idee.

http://picasaweb.google.com/desni88

xxx

  • 21 Januari 2011 - 06:15

    Papa:

    Hey meissie, omdat ik wist dat je een verslag zou schrijven kon ik het niet laten om op het werk even te kijken, het is nu half 7 s'morgens maar ben goed wakker van je verhaal, wat een leuke ervaringen allemaal.
    Ik vind het ook knap dat je die enge gedachten over spinnen een beetje uit je hoofd zet, prima zo.Ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal.Alvast een leuke verjaardag in Down Under, ik pak thuis wel een pilsje op je en dat je een leuke dag mag hebben, nog veel plezier.
    Gr. papa

  • 21 Januari 2011 - 08:29

    Mama:

    Hoi Des!

    Wat een avonturen beleef je allemaal zeg! Heel leuk om te lezen.

    Petje af! hoe je met je angst voor spinnen omgaat.We weten hoe bang je ervoor bent.
    Veel plezier met de great ocean road, wie weet wat je daar nog tegenkomt.Ben heel erg benieuwd, jij slapen in de busch busch!!

    Een hele fijne verjaardag en maak er iets van!

    xxx Mama


  • 21 Januari 2011 - 08:57

    Sarah Tahamata Uden:

    Meid, wat spannend allemaal, ge vermoakt zich wel, super man hahahaha!!!! surfen???? meid, daar zijn wij echt te klein voor....maar buiten het klein zijn, zijn DE KLEINSTE THE BEST OF THE BEST, YIHAAAAAAA!!!! Nou meid, ik zou zeggen, eetsmakelijk en ik hoop dat de krokodil, wat malser is dan de kangeroe, hahahahaha!!! Tjeu en ik hebben je foto's bekeken, wat is het daar toch super mooi!!!! Tjeu zag mee de foto en zei dat wij daar ook een keer naar toe zouden gaan, jaja!!!! en jou nemen wij mee in onze koffer als gids, is dat nou niet super????????? wij, Brigitte, Mildred, Jacqulien en nog een paar anderen hebben gisteren ( de 19de ) Veiligheid gehad....Ik had 5 fouten en had gevraagd of ik toch nog een certificaat kreeg, al lachend zei John, ja hoor!!!! Ik zei goed zo ik zal het goed maken met jou een keer salsa te gaan dansen....Hij kan verrekkes goed dansen en iedereen lachen natuurlijk....Jaja, jij met je surfen en ik met met salsa, niet verder vertellen, ik kan het nog niet eens....maar mijn certificaat heb ik binnen, hihihi!!!! Laat deze kleine maar schuiven of niet dan???? en gij ook, hahahhaha!!! Desni, super man je reisverslag....Laat maar gauw weer wat iets van je horen okay?????? Take care always.....
    Sarah....

  • 21 Januari 2011 - 09:00

    Sarah Tahamata:

    Desni, ben wat iets vergeten...... alvast HAPPY BIRTHDAY TO YOU in Goede Gezondheid en nog vele jaren toegewenst....

    Liefs en dikke pakkert voor je......

  • 21 Januari 2011 - 13:36

    Else:

    Hey Desni,

    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag en een hele fijne dag toegewenst. Neem er maar eentje van ons dan doen wij dat morgen (ned.tijd) ook op jou.
    Super leuk om je mooie berichtjes te lezen, je hebt echt al veel gedaan. Je foto's zien er ook heeeel mooi uit. Geniet maar lekker van al je belevenissen, wij volgen je wel.

    Heel veel xjes en knuffels van ons.
    Groetjes, Ronald Else en Carly

  • 21 Januari 2011 - 14:32

    Daantje IRi:

    Heey Shorty,

    Happy B-day.. Ik zal er dit weekend een paar op je drinken, dat komt goed ;).. Enne "die kosten" verekenen we wel een x DAMNNN YOU.. Hahaha.. Take it eazzz.. Ciao xX

  • 21 Januari 2011 - 14:53

    Robert & Heidy:

    hey desje

    leuk om te lezen dat je het daar super goed hebt en ook nog leuke mensen ontmoet alvast gefeliciteerd met jou 23e verjaardag en we pakken wel een pilsje op jou

    gr robert & heidy

  • 21 Januari 2011 - 19:05

    KleineGrote Mitchell:

    Heeee lieeve zus !
    Gefeliciteerd met je verjaardag
    als je thuis bent kunne we ook feestvieren dus dan doen we het niet nu maar die keer dat je thuiskomt. Haha jij kan ook niks he.:$ neegrapje surfen is moeilijk. Ik zet de volgende keer nog een berichtje!

    xxxxxjes je kleine grote broer <3

  • 21 Januari 2011 - 21:43

    Hans En Anita.:

    Hoi Desni.
    Leuk om te lezen dat je het zo na je zin hebt en dat je al zo veel ondernomen hebt.
    Voor ons geen probleem om een ticket te boeken doe een voorstel aan je ouders. En ga ok effe op zoek naar een goeie sponsor.[grapje]
    Wij wensen je een hele fijne verjaardag en maak er een te gekke warme en dolle verjaardag van.
    Enne de borrel houwe wel tegoed.

    Hans en Anita en the Kids. xxxxxx

  • 22 Januari 2011 - 08:31

    Fam Cornelissen:

    desni van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een hele fijne dag vandaag.nou dat met die spinnen is erg knap van je ,ik denk niet dat ik een oog dicht had gedaan.verder is het leuk om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt. nog veel plezier frank ,erna , roy,meg en jordy xxxx

  • 22 Januari 2011 - 08:35

    Oma En Goze:

    nou ik heb je gisteren al wel aan de telefoon gehad, maar toch wil ik je nog een keer feliciteren met je verjaardag. vele gr. van oma en goze xxxx

  • 22 Januari 2011 - 10:11

    Theo En Lies Janssen:

    Hai Desni

    ten eerste proficiat met je 23ste verjaardag gisteren heb we je pa en ma gesproken en ze waren erg anthousiast over jouw dat je het zo goed naar je zin hebt.

    neem een borrel en proost op je verjaardag en geniet van alles wat daar te zien is.

    we vinden het een mooi reisverslag fijn om te lezen.

    tot de volgende keer !!!!
    goede reis!!

    groetjes Theo en Lies xxx

  • 22 Januari 2011 - 11:45

    Oom John/Tante Betsy:

    Hoi Desni,
    Allereerst, H.G. met je verjaardag heel ver weg, maar als wij je verhalen lezen komt dat wel goed, een hele fijne dag en nog veel reisplezier.

    Veel Groeten uit Uden

  • 22 Januari 2011 - 12:59

    Mariska, Wilco, Jasy:

    Heey Desni,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er maar een leuke dag van ondanks dat je gezellige tantes en familie er niet bij zijn.
    Gr Mariska

  • 22 Januari 2011 - 13:00

    Noë:

    Noë stond er niet bij, maar ook van hem vele xxxxxjes voor je verjaardag.
    Gr Noë

  • 22 Januari 2011 - 17:13

    Opa En Oma:

    Hoi meisie,

    Ook wij willen je feliciteren met je verjaardag, maak er een leuke dag van en nog heel veel reisplezier.

    xxxxx

  • 22 Januari 2011 - 18:05

    Milly:

    Hey Desje,
    Na je verslag te hebben gelezen,zie ik dat je in zón korte tijd al veel hebt gedaan en hebt mee gemaakt.En is kei leuk om zo op de hoogte gehouden te worden.Toppie meid,dat je je zo over je spinnen-angst heen zet!Ik kijk al bijna uit naar je nieuwe verslag vol met leuke dingen die je allemaal meemaakt,en wilde je effe 'n hele fijne en leuke verjaardag wensen daar in Kangaroo-land,en van Harte Gefeliciteerd en wens je nog vele leuke en gezonde jaren toe!

    Dikke kus en knuffel Milly xxx

  • 22 Januari 2011 - 20:41

    Jacqueline:

    hey meis

    zo te lezen heb je het prima naar je zin!!!!!!!!!!
    als dat nu niet zo is en je eigenlijk heeel graag naar huis wil dan bel me ff........ dan ga ik wel in jouw plaats verder hahahahahahahhah
    klinkt allemaal super meid geniet ervan!!~
    ik wens je een super verjaardag toe 1 om nooit meer te vergeten toch??!!!

    liefs jacqueline

  • 23 Januari 2011 - 22:39

    Andor En Tonny:

    Hoi, Little Dutchie

    Zoals je ziet, volgen we je reisverslagen. Maar eerst nog van harte proficiat met je verjaardag die je deze keer niet thuis viert maar in een ver land. Is zeker een keer iets anders dan een gewone verjaardag.
    Geniet er nog maar van, en we kijken met belangstelling weer naar je belevenissen.

    garoeten, Andor en Tonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Down under

Recente Reisverslagen:

12 April 2011

Het einde is in zicht...

27 Maart 2011

Roadtrip westkust

01 Maart 2011

Zuidereiland: regen, mist en een aardbeving

07 Februari 2011

Nieuw Zeeland: Noordereiland

27 Januari 2011

The great ocean road!
Desni

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 20781

Voorgaande reizen:

05 Januari 2011 - 14 April 2011

Down under

Landen bezocht: