Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Desni - WaarBenJij.nu Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Desni - WaarBenJij.nu

Sydney!

Door: Desni

Blijf op de hoogte en volg Desni

12 Januari 2011 | Australië, Sydney

Hallo luitjes!

Mijn eerste berichtje hier vanuit Sydney! Ik heb al zo ontzettend veel gedaan dat ik nog niet echt de tijd heb gehad om wat op me site te zetten dus ik zal maar beginnen bij vorige week woensdag: Eindelijk was het dan zo ver! Het afscheid vond ik gelukkig wel meevallen, ondanks dat ik het wel ff moeilijk vond met pap, mam en mitch, maar ik keek ook heel erg uit naar mijn reis! Na een vlucht van 6,5 uur kwam ik aan in Dubai. Wat is het daar mooi zeg, overal sjeiks en hele dure auto's! Jammer genoeg had ik maar een kort nachtje in Dubai omdat ik de volgende ochtend alweer verder vloog naar Bangkok om vervolgens vanuit daar weer naar Sydney te gaan. Al met al een hele lange vermoeiende reis van meer dan 35 uur! Gelukkig is Emirates een top maatschappij. Alles was tot in de puntjes verzorgd en heb me prima vermaakt met film kijken. Maar wat een fijn gevoel om er dan toch eindelijk te zijn. Het was zo onwerkelijk, ineens sta je aan de andere kant van de wereld.

Voordat ik naar Sydney ging had ik in Nederland een hostel geboekt in manly, dat is een gedeelte van Sydney waar je met de ferry naar toe moet. Bij aankomst in dat hostel had ik al zoiets van: ik wil hier niet blijven, ik wil naar het centrum. En dus ben ik na een nachtje in manly naar het centrum gegaan en heb daar een hostel geboekt. Mayke, een meisje wat ik al in Nederland had ontmoet zit ook in dit hostel dus erg gezellig! Had trouwens echt enorm last van een jetlag! De eerste dag was ik echt helemaal brak en de volgende dag was ik om 6u s'ochtends al klaarwakker, dat heb ik in Nederland nou nooit. :)

Ik heb de eerste dagen in Sydney al zoveel gedaan dat ik niet eens meer precies weet wanneer ik waar geweest ben. In ieder geval ben ik zaterdagavond met Mayke en Tom, een jongen uit engeland een drankje wezen drinken bij het opera house en de harbour bridge, zo'n bijzonder gevoel om daar te zitten. Alles is prachtig verlicht en ik kon het ook gewoon nog steeds niet bevatten dat ik in Sydney was. Verder ben ik naar de Botanic gardens geweest en heb daar hele grote spinnen gezien waar ik wel de kriebels van kreeg maar tot nu toe vind ik het prima zolang ze maar niet te dichtbij komen. Ik ben ook naar het beroemdste strand ter wereld geweest: BONDI BEACH! Een stukje anders als op tv natuurlijk maar heb daar wel weer wat meegemaakt: Ik dacht ik ga even lekker de zee in en meteen voelde ik een steek in me voet. Hing er dus een kwal aan die me flink te pakken had! Pijnlijk! Maar... ik had natuurlijk wel een reden om naar de Bondi rescue lifeguards te gaan met mn kwallensteek! Zo grappig, ik keek dat elke dag op tv en nu zat ik er gewoon zelf! Niet voor lang, want de Aussies zijn kwallensteken wel gewend dus kreeg een of ander middeltje op me voet gesprayed en na 10 minuutjes was de pijn gelukkig een stuk minder! Echt weer iets voor mij, zoveel mensen in de zee en ik word weer gestoken door een kwal haha!

Wat ik hier nog meer heb gedaan: Naar Hyde park geweest, dat is een bekend park hier in Sydney, lopen hele rare vogels rond maar vond het niet zo bijzonder. Verder vooral al veel door de stad gelopen, terrasjes gepakt en uit eten geweest. Binnekort moet ik toch echt maar eens zelf gaan koken maar op dit moment heb ik daar nog geen zin in. Gisteren ben ik trouwens naar de Blue mountains geweest. Dat is een heel groot natuurgebied zo'n 1,5u rijden van Sydney en dat is normaal gesproken echt schitterend, maar we hadden de pech dat het weer gistere heel slecht was! Zo slecht dat we niks hebben kunnen zien omdat er overal mist hing en het de hele dag regende waardoor we echt helemaal doorweekt waren! We hebben wel wat mooie watervallen kunnen zien en ik ben in de steilste trein ter wereld geweest! Wat me dag ondanks de regen en de mist toch echt goed maakte waren de kangaroos die daar in het wild leven. Je kon echt zo dichtbij komen! Dat was heel bijzonder. Waarschijnlijk ga ik nog wel meer kangaroos zien maar dit was de eerste keer dat ik ze zag in Aussie dus vond het geweldig.

Het weer word trouwens steeds slechter hier. De meeste van jullie hebben vast wel gehoord van de overstromingen in het noordoosten van Oz, maar het is nu al tot aan Brisbane en gaat steeds verder! Ook in Sydney word het steeds slechter weer. Vrijdag ga ik op Surfcamp en dat is aan de oostkust. Zoals het er nu uitziet is het daar nog 30 graden en zonnig dus ben benieuwd. Maandagavond vertrek ik naar Melbourne, hoorde dat daar nu het Australian open word gehouden, tennistournooi ofzo. Ik heb alleen niks met tennis dus zal er waarschijnlijk niet heengaan en bovendien is het knetterduur!

Aussies zijn trouwens echt zo'n vriendelijke mensen: overal waar je komt: Hi, how r u!? En als mensen per ongeluk tegen elkaar aanlopen gaat het van: Sorry mate! En daarmee is het opgelost! Zo simpel is het dus! Daar kunnen ze in Nederland nog een voorbeeld aan nemen! De enige mensen hier die niet leuk zijn dat zijn de Aboriginals, die lopen echt heel de dag dronken over straat enzo. Ik had gedacht dat ze misschien wel wat leuker waren maar ze kijken echt allemaal boos en ze zijn ook niet vriendelijk.

Vanavond ga ik stappen in Kings Cross, de gekke buurt van Sydney. We gaan met wat andere Nederlanders die we hier hebben leren kennen en geloof nog wat Engelsen enzo dus superleuk!

Voor foto's kunnen jullie kijken op deze site:

http://picasaweb.google.com/desni88

Ik heb ook een Australisch nummer, dus ik ben niet meer bereikbaar op mijn nederlandse nummer. Als iemand hem wil, mail me dan ff!

Jullie horen snel weer van me!

Groetjes uit het mooie Australie!



  • 12 Januari 2011 - 10:48

    Michelle:

    Ha Desni,
    Fijn dat je het goed maakt! En je hebt al veel gezien zeg!
    Grappig, ik kijk voor het eerst op je site en er staat meteen een verhaaltje op.
    Heb je Chrissy ook al 'toevallig' gezien?

    Nou heel veel plezier nog en tot het volgende verhaaltje!

    Groetjes Michelle

  • 12 Januari 2011 - 10:48

    Pap En Mam:

    Hoi meisie,

    Wat fijn om te lezen en te zien dat je het zo naar je zin hebt en in die korte tijd al zoveel hebt gezien en gedaan. Ook wij volgen het weerbericht van daar om op de hoogte te blijven. Maak zoveel mogelijk plezier en geniet ervan, je hebt er hard voor gewerkt. Dit is een ervaring die je nooit meer vergeet.

    Pas goed op jezelf en veel plezier op het surfkamp en we kijken uit naar het volgende verslag en de foto's.
    Groetjes aan Mayke

    xxx Pap en Mam

  • 12 Januari 2011 - 11:23

    Resi:

    Hey meis!

    Wat een leuk verslag al zeg in zon korte tijd!! :D
    En idd weer iets voor jou (die kwallenbeet) gelukkig dat de leuke hulpverleners konden helpen hihi..

    En wat een PRACHTIGE foto's zeg!! ik ben jaloers !! :D
    Gewoon oog in oog staan met kangaroes, dat lijkt me zooo speciaal!!

    En die uitzichten ook natuurlijk, geweldig gewoon!!
    Ik wens je natuurlijk nog heeeeel veel plezier daar, en ik blijf je in de gate houden hoor, want we willen je over een tijdje ook weer terug :P

    Groetjes, Resi Elise en Frank.

    (en Balloe en Gino geven je een hele dikke poot!!)

  • 12 Januari 2011 - 12:32

    Heidy&robert:

    hey des
    we zien dat het goed gaat en we zijn blij dat je er weer een berichtje hebt op gezet
    xxx heidy&robert

  • 12 Januari 2011 - 14:03

    Opa En Oma:

    Hoi Desni,

    We hebben je verslagje gelezen en de foto's gezien en vinden het erg mooi.

    We wensen nog veel plezier en geniet er maar van.
    We kijken uit naar de volgende foto's.

    xx Opa en Oma

  • 12 Januari 2011 - 17:21

    Mariska:

    Heey Desni,
    Leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat, aan de foto,s te zien is het daar wel heel erg mooi. ben er ook wel een beetje jaloers op maar misschien kan ik er op mijn ouwe dag nog eens naar toe, alhoewel wij die kangeroes hier in berghe ook hebben hé, dus als je terug bent moet je ze hier ook mar eens komen bekijken. Ha Ha.
    Nog heeéééééél veel plezier en hou ons op de hoogte.

    Groetjes Mariska,Wilco, Jasy & Noë

  • 12 Januari 2011 - 17:39

    Sarah Tahamata:

    Hai Des,
    Heel fijn om te lezen, dat alles goed gaat met je en dat je het tot heden alles nog te gekko vindt...wow, mijn petje voor je af hoor!!! Heb je verslag paar keren doorgelezen, maar toen ik las over spinnen, oh hemel dacht ik bij mezelf, nee he??? net wat je zegt, zolang ze maar niet dicht in de buurt komen, is het goed, maarreeeeeeeeee, als ik zo iets zou zien, zou ik echt nachtmerrries van krijgen....jouw foto's zijn super mooi!!! wowwwwwwww!!!! Tot heden een mooie documentaire verhaal / foto's, hahahahaha je weet wat ik bedoel he???? Meid, lekker stappen en drink wat iets van me, doen he??? Zodra je weer terug bent over 118 dagen, verreken ik het wel met je, hahahaha!!! Geniet nog heel veel van je ervaringen en zekers tot lees.....PAS HEEL GOED OP JEZELF OKAY????? dikke pakkert voor je!!!
    Lieve groetjes.....
    Sarah, MISS WORSTENINLEGSTER.....HAHAHAHA!!!!

  • 13 Januari 2011 - 07:12

    Arie Visser:

    wat een mooie foto`s
    en wat een mooi avontuur
    leukom te lezen en te zien dat je het zo naar je zin hebt
    en wat die kwallen betreft je hebt er toch wel meer meer gezien op het werk

    groetjes en veel fun
    arie

  • 14 Januari 2011 - 00:32

    Silvia De Reuver:

    hey Desni,
    kei leuk om je verhaal te lezen.
    en wat is het daar mooi. alleen die spinnen lijken mij wel heel erg eng. leuke foto's. geniet er maar lekker van en ik blijf je volgen
    groetjes

  • 15 Januari 2011 - 17:56

    Jeannette:

    hoi Desni

    Heb net je foto's bekeken, zo te zien heb je al veel gezien. Leuk zo dat je iedereen op de hoogte kunt houden. Ik ga je zeker volgen.
    Groetjes jeannette

  • 15 Januari 2011 - 19:32

    =erna:

    Hallo Desni, nou ik heb je verslag gelezen en ik zie dat je al veel gezien hebt, en dit is nog maar van ong. een week . de foto''s zijn ook erg mooi, vooral die met de watervallen.we wachten op meer foto''s en verslagjes van de dingen die je hebt mee gemaakt.de gr. van oma broek en goze. nog veel plezier gr. van ons allemaal

  • 15 Januari 2011 - 20:51

    Hans En Anita:

    Hoi Desni,
    Nou wij zijn trots op je dat je dit gaat ervaren helemaal geweldig.Zoals wij in je verslag lezen kom je daar je tijd wel door.
    GOED BEZIG>
    Nog heel veel plezier en tot ziens. En geniet nog lekker.
    Ome Hans en Tante Anita. xxx

  • 16 Januari 2011 - 14:45

    Oma En Gosé:

    Hoi Desni,
    ik zie dat je het erg goed naar je zin hebt en dat je al zoveel hebt ondernomen.
    Geniet er maar van, en ik hou ons op de hoogte.
    Kusjes van Oma en de groetjes van Gosë

  • 19 Januari 2011 - 18:26

    Mama:

    Hee meid,

    Ik vond het fijn om je stem even te horen, je had zoveel te vertellen. Ik heb meteen Opa en Oma en oma hilda gebeld om ze op de hoogte te brengen van je avonturen, en dat vonden ze heel leuk, vooral litttle dutchie.

    Volgende keer gaan we skype uit proberen,veel goedkoper.

    Heel veel lieve groetjes van iedereen hier,xxxx Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Down under

Recente Reisverslagen:

12 April 2011

Het einde is in zicht...

27 Maart 2011

Roadtrip westkust

01 Maart 2011

Zuidereiland: regen, mist en een aardbeving

07 Februari 2011

Nieuw Zeeland: Noordereiland

27 Januari 2011

The great ocean road!
Desni

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 20778

Voorgaande reizen:

05 Januari 2011 - 14 April 2011

Down under

Landen bezocht: